...amíg kötni, és fizetni kell, addig minden rendben van.
Amikor károm van, akkor derül ki, hogy erre sem, arra sem vonatkozik a kötvény...
Sokszor lehet hallani ezt a véleményt. És nem is ok nélkül.
A legtöbb ügyfél nem tudja, hogy biztosítási szerződése valójában mennyit ér kár esetén.
Ez a szolgáltatásunk főleg arra irányul, hogy szembesítsük az ügyfelet a biztosítása "jóságával".
Abban az esetben, ha igényli ezt az ingyenes szolgáltatásunkat, a folyamat általában az alábbiak szerint zajlik le:
■ elkérjük a meglévő biztosítási kötvényt, aláírt ajánlatot (és általában egyből borítékba zárjuk, hogy ne befolyásolja a további ügyintézést)
■ rögzítjük az aktuális adatokat
■ felmérjük a potenciális biztosítási kár lehetőségeket
■ feltételezünk kár bekövetkezéseket
■ az adatok birtokában (akár a biztosító által megerősítve) szóban/írásban elmondjuk, megmutatjuk, hogy a borítékból elővett biztosítása alapján mire számíthat
Három eset lehetséges:
- Az optimális, ha a feltétel-díj-kárkifizetés alapján Önnek jó szerződése van (gyakorlatunk azt mutatja, hogy száz esetből ez 4-5 esetben van így).
- A második eset, hogy túlfizetett, túldíjazott szerződése van. (Ebben az esetben kérésére hozunk a meglévőnél jobb ajánlatot, miért fizet többet
a szükségesnél. Ez a probléma a szerződések tíz százalékánál fordul elő általában).
- A harmadik eset a legsúlyosabb, amikor azzal szembesítjük, hogy nagy baj esetén egyáltalán nem, vagy nem megfelelő kártérítésre számíthat,
és megdöbbentő, de ez a szerződések nyolcvanöt százaléka esetében így van. (ebben az esetben javaslatot teszünk a szerződés átdolgozására)
Sok ügyfélnek nincs igazán mély személyes kapcsolata a biztosítóval, brókerrel, ügynökkel. Megkötötte valahol, valamikor a szerződését, és vagy egyáltalán,
vagy csak nagyon ritkán találkozott a biztosítást megkötő üzletkötővel.
Tudjuk azt is, hogy sok ügyfélnek pedig van meglévő személyes biztosítós kapcsolata. Vagy ismerős, vagy megszokott üzletkötő, vagy a közelben lakó,
vagy a biztosítónál dolgozó kapcsolattartók vannak. Mi szembesítjük Önt azzal, hogy ez a kapcsolat milyen értékű, hiszen egy nagy kárnál,
katasztrófánál nincs barátság, nincs ismeretség, csak szerződés, és jogászok vannak.
Jobb, ha most derül ki egy szerződésről, hogy valami miatt nem optimális, mint kár esetén a vita, veszekedés, netán pereskedés útján.
Ezért mi két dolgot kérünk. Az első, hogy amíg nem mondunk véleményt a biztosítási szerződésről, - ha nincs, nincs, de ha van - ne keresse fel biztosítós kapcsolatát.
A második, hogy ha jó szerződésekkel rendelkezik, akkor sokáig tartsa meg ismerősét, viszont ha bajba kerülhetett volna, akkor gondolja át,
hogy kár esetén milyen lenne a további viszonyuk.
Természetesen munkánk nem karitatív jellegű, hanem bízunk abban, hogy ha meglévő szerződésein változtatni szükséges, akkor azokat már mi végezzük el.